Millaista on olla töissä Congridilla? Asiakastyytyväisyysvastaavamme Jane kertoo

huhtikuuta 16, 2019 Congrid congrid, kulttuuri, ura

 Milloin aloitit Congridilla ja mitä kaikkea työnkuvaasi kuuluu?

Olen toiminut Congridilla asiakastyytyväisyysvastaavana viime vuoden loppupuolelta saakka. Samoihin aikoihin identiteettini pesunkestävästä tamperelaisesta muuttui stadilaisuuteen muutettuani pääkaupunkiseudulle.

Asiakastyytyväisyysvastaavana työnkuvaani kuuluu monenlaisia tehtäviä ja tämä onkin omasta mielestäni yksi työni parhaimpia puolia. Toimin pääasiassa asiakasrajapinnassa: hoidan asiakastukeamme, hallinnoin palvelumyyntiä, käynnistän projekteja sekä toteutan käyttökoulutuksia asiakkaillemme. Lisäksi tutkin, kehitän ja vahvistan asiakkaidemme kokonaisvaltaista tyytyväisyyttä.

Mitä asioita arvostat Congridissa?

Jo ennen aloittamistani Congridilla kiinnitin huomiota siihen, että ohjelmistokehitys tapahtuu talon sisällä, joka mahdollistaa ohjelmiston jatkuvan kehittämisen oikeaan asiakastarpeeseen. Tästä on erityisesti apua meille jotka toimimme asiakasrajapinnassa, sillä pystymme palvelemaan asiakkaidemme tarpeita paremmin kun tiedämme ja pystymme välittämään heidän toiveitaan ja pyyntöjään aivan kehitykseen saakka. Tämän positiivinen vaikutus on tullut erityisesti esiin tutkiessani asiakkaidemme tyytyväisyyttä.

Toinen asia, jota arvostan suuresti, ovat tietysti itse asiakkaat, joiden kanssa on mahtava ratkoa työmaan haasteita Congridin avulla. Minulle työssä on ehdottoman tärkeää sen merkityksellisyys ja tämä on todellakin täyttynyt Congridilla ollessani. Huomasin jo lyhyessä ajassa aloitettuani, että Congrid tarjoaa aidosti avun turvallisuuden ja laadun sujuvampaan hallintaan. Tämä ei ole mikään nice-to-have -tuote, vaan tuo ratkaisun konkreettiseen tarpeeseen työmaille. On todella palkitsevaa saada palautetta asiakkailta, joiden puheista käy ilmi, että olemme päässeet lähemmäs sitä visiota, jota Congridissa on alusta asti tavoiteltu.

Congridilaisissa ihailen sitä dravia, joka puhkuu jokaikisestä meidän jampasta ja jampattaresta. Hattu nousee päästä joka päivä niin hallinnon, myyntipuolen kuin ohjelmistokehityksenkin tyypeille. Hommia paiskitaan oikeasti yhteisen päämäärän eteen, jotta työmaat saisivat toteutettua dokumentointia helpommin, ja jotta ala voisi kehittyä eteenpäin. Itsekin yrittäjyystaustaa omaavana arvostan tällaisia ominaisuuksia työkavereissani suuresti ja yhtä motivoituneesti pyrin aina itsekin painamaan hommia.

Millainen ihminen sopii Congridille?

Kasvavassa ohjelmistotalossa on elintärkeää, että jengi osaa pelata yhteen ja viestintä toimii. Softan kehitys ja vieminen onnistuneesti asiakkaan päätyyn asti ei onnistu ilman jouhevaa tiimityötä. Sooloilijat eivät sovi tähän remmiin.

Kasvun myötä meillä alkaa olemaan yhä enemmän porukkaa mukana, jotka tulevat eri taustoista (muualta kuin rakennusalalta), joten sillä ei ole suurta vaikutusta siihen sopiiko Congridille vai ei. Mutta toki rautainen rakennusalan asiantuntemus on aina varsin tervetullutta!