Vad hände i Congrid: översikt av år 2021

februari 17, 2022 Congrid säkerhetshantering, kvalitet, digitalisering, produktnyhet, byggbranschen

 
Vi utvecklar ständigt vår produkt baserat på våra kunders förslag och feedback. 2021 var fullt av spännande nyheter och här är en kort översikt av dessa. Vi ger dig gärna mer information eller en demo av funktionerna, så tveka inte att kontakta vårt säljteam.

Miljöanmärkningar

I januari släppte vi miljöanmärkningar, som kompletterar företags miljöhantering och underlättar dokumentationen av miljörelaterade frågor i projekt.
 
Gör det enkelt att rapportera miljörelaterade frågor på arbetsplatsen
  • Varje miljöanmärkning kan markeras på situationsplanen eller planritningen
  • Lägg till position i miljöanmärkningen för att klargöra den exakta positionen i projektet
  • E-postmeddelanden med omfattande information skickas direkt från arbetsplatsen
Du kan övervaka alla miljöanmärkningar från projektets översiktssida, eller på företagsnivå genom analyssidan tillgänglig för ert företags administratörer. Läs mer.
 
Miljöanmärkningar är skapade för huvudentreprenörens behov och att användas både på arbetsplatsen och kontoret.
 

BIM Viewer

 I maj släppte vi vårt första BIM-verktyg, BIM Viewer, som gör det lätt att se 3D-modeller i din mobila enhet.
 
BIM Viewer är det enklaste verktyget för daglig användning på arbetsplatsen:
  • Navigera till rätt plats på bara några klick
  • Visa eller göm objekt i 3D-modellen
  • Se 3D-modeller av arkitektur, värme, ventilation och sanitet samtidigt
  • Se 2D-ritningar, dokument och 3D-modellen samtidigt 
Med hjälp av verktyget kan 3D-modeller ses snabbt och enkelt på byggarbetsplatsen. Läs mer.
 
BIM Viewer är till för alla på byggarbetsplatsen inklusive arbetare, arbetsledare och chefer, för att få en bättre förståelse för strukturer på detaljnivå.
 

FS-lista

 I juni släppte vi FS-listan, en ny funktion för att samla alla beslut på projektnivå på ett ställe, i syfte att förbättra kommunikationen och skapa ansvarsskyldighet.
 
Verktyget passar för följande uppgifter:
  • Utarbetande av checklistor för möten på plats
  • Övervakning av godkännande i processen för tilläggs- och ändringsarbeten.
  • Hantering av brister i planer
  • Säkerhetsstyrning
 
Skapad för hela projektorganisationen används FS-listan för övervakning av godkännande i processen för tilläggs- och ändringsarbeten, hantering av brister i planer och utarbetandet av checklistor för möten på plats. Läs mer.
 
FS-listan är utvecklad för hela projektorganisationen inklusive huvudentreprenörer, byggherrar, designers och VVS-entreprenörer.
 
Kom igang gratis